طراحی لوگو فوری

طراحی لوگو فوری

اگر به دنبال طراحی لوگو فوری می باشید و می خواهید به سرعت برای شرکت یا سایت خود یک لوگو انتخاب نمایید می توانید به تیم سئو تهران مراجعه نمایید.

داشتن لوگو این امکان را به شما می دهد تا کسب و کار خود را رونق دهید و این کار باعث پیشرفت فعالیت های شما می شود و مراجعه کنندگان زیادی جذب شما می شوند.

اگر شرکت یا سایت شما هنوز لوگویی ندارد به سرعت برای آن یک لوگو تهیه نمایید و لوگو هویت و فعالیت های شما را نشان می دهد و راحت تر به خاطر سپرده می شود.

همان طور که می دانید تمامی شرکت ها و سایت های معروف جهان یک لوگو به عنوان آرم برای خود دارند و از آن به عنوان یک برند جهانی یاد می شود.

شما می توانید از لوگو خود به عنوان یک برند جهانی استفاده نمایید اما به شرطی که لوگو شما خاص و منحصر به فرد باشد و همچنین فعالیت های خود را به صورت تخصصی پیش ببرید.

نکات لازم در مورد طراحی لوگو

  • طرح لوگو باید ساده باشد.
  • باید با فعالیت های شغل شما همخوانی داشته باشد.
  • طرح آن باید به گونه ای باشد که در ابعاد مختلف نمایان باشد.
  • از رنگ های مشخص استفاده شود.
  • طراحی به گونه ای باید باشد که لوگو در آینده به تغییرات نیاز نداشته باشد.
  • باید در دسترس و دید مراجعه کنندگان باشد.
  • می توانید از نام شرکت در لوگو استفاده نمایید.

آیا داشتن لوگو الزامی می باشد؟

برای بسیاری از مردم این سوال پیش می آید که داشتن لوگو الزامی می باشد یا خیر و در جواب باید گفت که در کسب و کارهای امروزی داشتن لوگو الزامی می باشد.

لوگو باعث می شود تا با رقبای خود رقابت بالایی داشته باشید و می توانید لوگو خود را بر روی محصولات خود قرار دهید تا مخاطبان بیشتری را جذب خود نمایید.

در گذشته های دور طرحی به نام لوگو وجود نداشت اما رفته رفته داشتن لوگو به آن ها کمک کرد تا مشتریان زیادی را جذب خود نمایند و این کار باعث پیشرفت کسب و کار آن ها شد.

لوگوها از گذشته تا کنون تغییرات زیادی داشته اند و هر دوره لوگوهای خاص خود را داشت که نشانه فرهنگ آن دوره بود و طی سال های زیاد این لوگوها تغییر کردند.

امروزه لوگوها با استفاده از نرم افزارهای طراحی و گرافیکی طراحی می شوند و با این کار می توان یک لوگو درجه یک و حرفه ای طراحی کرد.

لوگویی که می خواهید طراحی کنید باید خاص باشد و شبیه لوگوهای دیگر نباشد و باید به گونه ای باشد که به راحتی مخاطبان بتوانند آن را تشخیص دهند.

با خواندن این مطالب می توان فهمید که داشتن لوگو چقدر قابل اهمیت می باشد و بدون آن نمی توانید کسب و کار پر سودی داشته باشید و با لوگو می توانید شغل خود را رونق دهید.

طراحی لوگو فوری

انواع لوگو

لوگوهایی که در جهان وجود دارند همگی به سه دسته نوشتاری، تصویری و ترکیب نوشتاری و تصویری ترکیب می شوند و در ادامه این موارد را برای شما شرح می دهیم.

لوگوهای تصویری به لوگوهایی گفته می شود که فقط از یک طرح به عنوان آرم استفاده کرده اند و توجه داشته باشید که این طرح باید به گونه ای باشد که مخاطب بتواند فعالیت های شما را تشخیص دهد.

لوگوهای نوشتاری یا تایپی به لوگوهایی گفته می شود که از حروف یا کلمه به عنوان طرح لوگو استفاده می نمایند و این کلمه می تواند نام شرکت باشد.

اما لوگوهای نوشتاری و تصویری از ترکیب این دو عنصر درست می شود و بسیاری از سایت ها و شرکت های جهان از این ترکیب برای لوگو خود استفاده می نمایند.

لوگوهای بسیاری زیادی در جهان وجود دارد که ما زمانی که آن ها را می بینیم کمپانی و فعالیت های آن ها را به یاد می آوریم و برای مثال می توان شرکت های ساخت موبایل مانند سامسونگ و اپل، سایت های معروف جهان مانند google و youtube، باشگاه های فوتبال دنیا و … نام برد.

توجه داشته باشید که لوگو به عنوان شخصیت و هویت شرکت و سایت شما تلقی می شود و در انتخاب طرح آن نهایت دقت را داشته باشید.

طراحی لوگو فوری این امکان را به شما می دهد که در کمترین زمان یک لوگو خاص و شیک داشته باشید و این کار توسط تیم سئو تهران انجام می شود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد طراحی لوگو و قیمت های آن می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید و یا از مطالب سایت بازدید نمایید.

تیم سئو تهران در زمینه طراحی لوگو، طراحی سایت، سئو سایت، پشتیبانی سایت و بک لینک فعالیت می نماید و آماده ارائه خدمات به شما عزیزان می باشد.

شما می توانید جهت افزایش اطلاعات خود از مطالب سایت استفاده نمایید و پیشنهادات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

بیشتر بخوانید: طراحی لوگو پیشرفته

طراحی لوگو پیشرفته

طراحی لوگو پیشرفته

امروزه تمامی مردم به دنبال طراحی لوگو پیشرفته می باشند تا لوگو شرکت یا سایت آن ها با دیگران کاملا متفاوت باشد و با این کار لوگو شما یک لوگو منحصر به فرد می باشد.

داشتن لوگو یکی از واجبات شروع کسب و کار می باشد و اگر تا کنون در کسب و کار خود لوگویی نداشتید می توانید یک لوگو خاص برای سایت یا شرکت خود سفارش دهید.

امروز تمامی مردم سایت ها و شرکت ها را از روی لوگو به خاطر می سپارند و این لوگو باید به گونه ای باشد که به راحتی در خاطر مردم بماند.

شما می توانید لوگو خود را بر روی محصولات خود قرار دهید تا فرد مصرف کننده با دیدن لوگو شما یاد کمپانی شما بیوفتد و این باعث می شود تا مخاطبان خاص خود را جذب نمایید.

لوگو یک آرم خاص می باشد که با داشتن آن می توانید کسب و کار خود را رونق ببخشید و تمامی شرکت ها و سایت های بزرگ جهان یک آرم منحصر به فرد برای خود دارند.

فرقی نمی کند که فعالیت سایت و شرکت شما چه چیزی می باشد و هر شغلی که داشته باشید می توانید یک لوگو به عنوان یک آرم برای خود انتخاب نمایید.

اهمیت داشتن لوگو پیشرفته

اگر برای خود یک لوگو پیشرفته داشته باشید می توانید مخاطبان زیادی را به خود جذب نمایید و برای این کار بهتر است که از یک طراح حرفه ای کمک بگیرید.

در گذشته لوگوها با طرح های بسیار ساده بودند و در آن زمان برنامه های طراحی وجود نداشت و لوگوها را با مداد و کاغذ طراحی می کردند.

با پیشرفت علم و ظهور نرم افزارهای طراحی کم کم طراحان توانستند لوگوهای پیشرفته ای طراحی کنند و روز به روز طراحی این لوگوها پیشرفته تر می شد.

لوگو نشانه هویت و شخصیت شرکت و سایت شما می باشد و می توانید از لوگو خود به عنوان یک برند استفاده نمایید و با این کار اعتماد متقاضیان به شما بیشتر می شود.

شما می توانید لوگو خود را در محصولات، وب سایت، بسته بندی، تبلیغات، شبکه های اجتماعی و … قرار دهید تا مردم بیشتر با آن آشنا شوند.

شما بدون لوگو نمی توانید موفق شوید و دلیل آن این است که اگر یک محصول بدون لوگو در بازار داشته باشید محصول شما در بازار ناپدید می شود و دلیل آن عدم داشتن لوگو می باشد.

شما می توانید از لوگو خود در آرم سایت، بسته بندی محصولات، سر در شرکت، روزنامه شرکت و کارت های ویزیت استفاده کنید تا مردم به راحتی با آن در ارتباط باشند.

طراحی لوگو

اهمیت طراحی لوگو به حدی زیاد است که برای آن باید به یک طراح متخصص و حرفه ای مراجعه نمایید تا این کار را به بهترین روش برای شما انجام دهد.

پیشنهاد می کنیم که قبل از آن برای طراحی لوگو دست به کار شوید از چند متخصص در این زمینه راهنمایی بگیرید تا بتوانید بهترین تصمیم را برای طراحی لوگو خود بگیرید.

طراحی لوگو را جدی بگیرید و با آن می توانید به یک برند جهانی تبدیل شوید و به یاد داشته باشید که لوگو باید به گونه ای باشد که در آینده نیاز به تغییرات نداشته باشد.

در انتخاب طرح ها و رنگ ها نهایت دقت را داشته باشید و طرح و رنگی را انتخاب نمایید که با فعالیت های شرکت شما همخوانی داشته باشد.

برای انتخاب طرح بهتر است که یک طرح ساده اما پر مفهوم را انتخاب نمایید و طرح به گونه ای باشد که مخاطب به راحتی بتواند آن را به خاطر بسپارد.

طراحی لوگو پیشرفته

طراحی لوگو توسط تیم سئو تهران

تیم سئو تهران در طراحی لوگو پیشرفته طراحان ماهری دارد و ما می توانیم این کار را با مناسب ترین قیمت و بهترین روش برای شما انجام دهد.

در طراحی لوگو اگر از طرح مورد نظر راضی نبودید می توانید درخواست طرح دیگری را بدهید و ما کار خود را تضمین می کنیم.

اگر در زمینه طراحی لوگو اطلاعات کمی دارید می توانید از دیگر مطالب سایت استفاده نمایید و می توانید نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان و مشاوران ما در ارتباط باشید تا شما را در این زمینه راهنمایی نمایند.

بیشتر بخوانید: طراحی لوگو وب سایت شرکتی


طراحی لوگو پیشرفته

طراحی لوگو پیشرفته

امروزه تمامی مردم به دنبال طراحی لوگو پیشرفته می باشند تا لوگو شرکت یا سایت آن ها با دیگران کاملا متفاوت باشد و با این کار لوگو شما یک لوگو منحصر به فرد می باشد.

داشتن لوگو یکی از واجبات شروع کسب و کار می باشد و اگر تا کنون در کسب و کار خود لوگویی نداشتید می توانید یک لوگو خاص برای سایت یا شرکت خود سفارش دهید.

امروز تمامی مردم سایت ها و شرکت ها را از روی لوگو به خاطر می سپارند و این لوگو باید به گونه ای باشد که به راحتی در خاطر مردم بماند.

شما می توانید لوگو خود را بر روی محصولات خود قرار دهید تا فرد مصرف کننده با دیدن لوگو شما یاد کمپانی شما بیوفتد و این باعث می شود تا مخاطبان خاص خود را جذب نمایید.

لوگو یک آرم خاص می باشد که با داشتن آن می توانید کسب و کار خود را رونق ببخشید و تمامی شرکت ها و سایت های بزرگ جهان یک آرم منحصر به فرد برای خود دارند.

فرقی نمی کند که فعالیت سایت و شرکت شما چه چیزی می باشد و هر شغلی که داشته باشید می توانید یک لوگو به عنوان یک آرم برای خود انتخاب نمایید.

اهمیت داشتن لوگو پیشرفته

اگر برای خود یک لوگو پیشرفته داشته باشید می توانید مخاطبان زیادی را به خود جذب نمایید و برای این کار بهتر است که از یک طراح حرفه ای کمک بگیرید.

در گذشته لوگوها با طرح های بسیار ساده بودند و در آن زمان برنامه های طراحی وجود نداشت و لوگوها را با مداد و کاغذ طراحی می کردند.

با پیشرفت علم و ظهور نرم افزارهای طراحی کم کم طراحان توانستند لوگوهای پیشرفته ای طراحی کنند و روز به روز طراحی این لوگوها پیشرفته تر می شد.

لوگو نشانه هویت و شخصیت شرکت و سایت شما می باشد و می توانید از لوگو خود به عنوان یک برند استفاده نمایید و با این کار اعتماد متقاضیان به شما بیشتر می شود.

شما می توانید لوگو خود را در محصولات، وب سایت، بسته بندی، تبلیغات، شبکه های اجتماعی و … قرار دهید تا مردم بیشتر با آن آشنا شوند.

شما بدون لوگو نمی توانید موفق شوید و دلیل آن این است که اگر یک محصول بدون لوگو در بازار داشته باشید محصول شما در بازار ناپدید می شود و دلیل آن عدم داشتن لوگو می باشد.

شما می توانید از لوگو خود در آرم سایت، بسته بندی محصولات، سر در شرکت، روزنامه شرکت و کارت های ویزیت استفاده کنید تا مردم به راحتی با آن در ارتباط باشند.

طراحی لوگو

اهمیت طراحی لوگو به حدی زیاد است که برای آن باید به یک طراح متخصص و حرفه ای مراجعه نمایید تا این کار را به بهترین روش برای شما انجام دهد.

پیشنهاد می کنیم که قبل از آن برای طراحی لوگو دست به کار شوید از چند متخصص در این زمینه راهنمایی بگیرید تا بتوانید بهترین تصمیم را برای طراحی لوگو خود بگیرید.

طراحی لوگو را جدی بگیرید و با آن می توانید به یک برند جهانی تبدیل شوید و به یاد داشته باشید که لوگو باید به گونه ای باشد که در آینده نیاز به تغییرات نداشته باشد.

در انتخاب طرح ها و رنگ ها نهایت دقت را داشته باشید و طرح و رنگی را انتخاب نمایید که با فعالیت های شرکت شما همخوانی داشته باشد.

برای انتخاب طرح بهتر است که یک طرح ساده اما پر مفهوم را انتخاب نمایید و طرح به گونه ای باشد که مخاطب به راحتی بتواند آن را به خاطر بسپارد.

طراحی لوگو پیشرفته

طراحی لوگو توسط تیم سئو تهران

تیم سئو تهران در طراحی لوگو پیشرفته طراحان ماهری دارد و ما می توانیم این کار را با مناسب ترین قیمت و بهترین روش برای شما انجام دهد.

در طراحی لوگو اگر از طرح مورد نظر راضی نبودید می توانید درخواست طرح دیگری را بدهید و ما کار خود را تضمین می کنیم.

اگر در زمینه طراحی لوگو اطلاعات کمی دارید می توانید از دیگر مطالب سایت استفاده نمایید و می توانید نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان و مشاوران ما در ارتباط باشید تا شما را در این زمینه راهنمایی نمایند.

بیشتر بخوانید: طراحی لوگو وب سایت شرکتی


طراحی لوگو وب سایت شرکتی

طراحی لوگو وب سایت شرکتی توسط سئو تهران

طراحی لوگو وب سایت شرکتی توسط سئو تهران برترین تیم در ارائه خدمات برای وب سایت ها، کارشناسان ما آماده طراحی یک لوگوی زیبا برای شما می باشند.

داشتن یک لوگو برای شرکت و وب سایت آن شرکت، امری مهم و حیاتی است زیرا یک شرکت معتبر و بزرگ قطعاً دارای یک نشان تجاری خواهد بود.

فرض کنید در جلسه ای با افراد جدید آشنا می شوید که برای همکاری وشراکت بسیار قابل اعتماد هستند، اما شما فرصت گفتگو با  تمامی آن ها در جلسه ندارید.

اولین راه حلی که به ذهن می رسد گفتگو در جا و فرصتی مناسب است، اما چطور باید نشانی یا شماره تماس خود را در اختیار این افراد قرار دهید؟

کارت ویزیت شما که نشان تجاری نیز برروی آن درج شده مناسب این کار است، پس شما علاوه بر داشتن یک نشان تجاری یا لوگو باید کارت ویزیت مخصوص خودتان را نیز داشته باشید.

کارشناسان گرافیک سئو تهران، آماده طراحی لوگو زیبا و منحصربفرد برای شما دوستان عزیز می باشند.

سئو تهران یکی از برترین و باسابقه ترین تیم ها در زمینه ارائه خدمات وب سایتی در ایران می باشد، شما می توانید صفر تا صد کار های سایت خود را به سئو تهران بسپارید.

اگر می خواهید سایتی شکیل و زیبا داشته باشید، اگر می خواهید لوگوی مناسبی برای تخصص و وب سایت خود داشته باشید، جزء برترین های google باشید کافیست با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

طراحی لوگو وب سایت شرکتی

اهمیت طراحی لوگو یا آرم

لوگو و یا به عامیانه آرم نماد و معرف هر برند است و از این رو طراحی لوگو نیز از اهمیت زیادی برخودار است.

طراحی و ساختار خوب یک لوگو معرفی قدرتمند و با ارزش برای نام تجاری یا برند خواهد بود و به این جهت طراحی لوگویی موثر برای یک برند نسبت به سایر اقلام گرافیکی، نیاز به خلاقیت و تلاش بیشتری دارد.
لوگو یا نشانه بیانگر نمادین یک عبارت و یا القاگر یک مفهوم است، لوگو همانند امضا که مشخصه ای برای اشخاص هستند نشانگر و مشخصه منحصر بفردی برای برند، موسسه و یا صاحب امتیاز آن است.

آرم ها در هر جایی که حضور آن موسسه یا شخص یا رویداد صاحب آرم در آن وجود دارد ثبت می گردد و نشان دهنده رد برجای مانده از حضور آنها در آنجا است.

ساختار یک لوگو

یک لوگو شرکنتی باید دارای خصوصیات عمومی زیر باشد:

  • عملکرد شرکت را نشان دهد
  • شناخته شده باشد
  • متنوع و متفاوت با لوگو تایپ همنوع خود باشد

در صورتی که لوگو یک شرکت دچار تغییرات و دگرگونی اساسی شود مخاطبان آن فکر می کنند که نوع مالکیت شرکت تغییر کرده است.

باید توجه داشت که طراحی مجدد لوگوی موجود با استفاده از لوگوی قدیمی بهتر از کنار گذاشتن لوگوهای قدیمی و یا روی آوردن به طراحی لوگو متفاوت (لوگوی جدید) می باشد.

نقش طراحی لوگو در ایجاد ارتباط و انتقال مفاهیم، نقشی کلیدی و بسیار پر اهمیت است.

نوشتار و طراحی حروف، عنوان اصلی و نوشته ها از عوامل بصری اصلی در طراحی اوراق هستند، وجود آنها در صفحه یک امر ضروری جهت هدایت چشم به سمت موضوع مورد نظر می باشد.

نوشته ها باید خوانا بوده و مزاحم عناصر دیگر در صفحه نباشد.

هنگام طراحی کارت، سربرگ و پاکت باید به این نکته توجه داشت که نوشته ها نباید با عناصر دیگر تداخل پیدا کنند، چون سایز کارت ویزیت سبب می شود که فضای بسیار محدودی برای رساندن سریع اطلاعات وجود داشته باشد.

باید از نوشته به صورت مختصر و مفید و قابل انتقال بهره گرفت، قرار نگرفتن صحیح نوشته ها در صفحه و حجم زیاد باعث نازیبایی آنها و سردرگمی مشتری می شود.

و همچنین باعث می شود که مشتری متوجه خدمات شرکت نشود، یکی از عوامل شکست و ناموفق بودن در طراحی ست اداری، وجود نوشته های نا متعادل و نازیبا و قرار نگرفتن در جای درست است.

طراحی لوگو وب سایت شرکتی

بیشتر بخوانید: اصول طراحی لوگو

اصول طراحی لوگو

اصول طراحی لوگو

در این مطلب قصد داریم درباره اصول طراحی لوگو برای شما همراهان همیشگی سئو تهران صحبت کنیم، کارشناسان گرافیک سئو تهران آماده ارائه خدمات طراحی لوگو به شما دوستان عزیز می باشند.

همان طور که می دانید لوگو نماد و معرف هر برند است و از این رو طراحی لوگو نیز از اهمیت زیادی برخودار است.

طراحی و ساختار خوب یک لوگو معرفی قدرتمند و با ارزش برای نام تجاری یا برند خواهد بود و به این جهت طراحی لوگویی موثر برای یک برند نسبت به سایر اقلام گرافیکی، نیاز به خلاقیت و تلاش بیشتری دارد.

لوگو یا نشانه بیانگر نمادین یک عبارت و یا القاگر یک مفهوم است. لوگو همانند امضا که مشخصه ای برای اشخاص هستند نشانگر و مشخصه منحصر بفردی برای برند، موسسه و یا صاحب امتیاز آن است.

آرم ها در هر جایی که حضور آن موسسه یا شخص یا رویداد صاحب آرم در آن وجود دارد ثبت می گردد و نشان دهنده رد برجای مانده از حضور آنها در آنجا است.

تاریخچه طراحی لوگو

سابقه طراحی لوگو به زمانهای بسیار بسیار دور بر می گردد، در طراحی های گرافیکی، طراحی نشانه یکی از تخصصهای رایج و منحصر به فرد به شمار می آید.

انسان های اولیه برای انتقال مفاهیم به عنوان مثال شکار در یک نقطه، علائمی را روی دیوار غارها ایجاد می کردند.

هر کجا آن علامت دیده میشد، مفهوم مشخصی را به مخاطب و بیننده منتقل می نمود.

لوگو نشانه یا علامتی گرافیکی است که سرمایه داران تجاری، موسسات، وب سایت ها و حتی اشخاص حقیقی، جهت ایجاد تمایز خود از دیگران در دید عموم، از آنها استفاده می کنند.

لوگوها نشان گرافیکی هستند (سمبل یا آیکون) که از نام تجاری سازمان یا موسسه تشکیل شده اند (لوگو تایپ یا ورد مارک).

در دوران حروفچینی با فلز داغ، لوگو تایپ، مجموعه ای از فونت ها و کاراکترها بود، در دوران کنونی که عصر ارتباطات است، کیفیت لوگوی یک شرکت، اغلب مترادف با مرغوبیت یا برند شرکت است.

اصول کلی طراحی لوگو

اصول کلی که برای طراحی لوگو می بایست در نظر گرفت، عبارتند از:

  • ساده باشد
  • با فرهنگ موضوع همخوانی داشته باشد
  • قابلیت تک رنگ شدن را داشته باشد
  • قابلیت کوچک شدن در ابعاد ۱ سانتی متر را دارا باشد
  • ترجیحا دارای فرم هندسی باشد
  • وضوح عوامل مورد استفاده در نظر گرفته شود
  • تناسب عوامل مورد استفاده کاملا رعایت شود
  • منحصر به فرد باشد!

سه نوع ساختار کلی جهت طراحی لوگو و آرم وجود دارد:

  • نوشتاری (لوگو تایپ یا مونوگرام)
  • تصویری و علامت اختصاری (پیکتوگرام و آرم)
  • تلفیق لوگو نوشتاری و لوگو تصویری (لوگوی ترکیبی)

اینکه کدام یک از این سه نوع طراحی لوگو مناسب است بستگی به برخی از عوامل از جمله وسعت کاری، منحصر به فرد بودن اسم، نوع شغل یا خدمات و عواملی دیگر، دارد.

اصول طراحی لوگو

نمادها در طراحی لوگو و آرم

امروزه به دلیل پرمحتوا کردن لوگو و آرم و همچنین محدودیت تعداد حروف الفبا، یش از قبل از علائم در طراحی لوگو یا آرمها استفاده می شود.

این علائم، نظیر نشانه ها یا علائم تصویری موجود در ایستگاه های راه آهن، فرودگاه ها، خیابان ها و سایر مکانهای عمومی، ممکن است بر مبنای سنتی نوشتاری باشند.

این نمادها همه جا به چشم می خورند، روی بسته بندی ها، قوطی ها، جعبه ها، روی وسایل نقلیه، کاغذ، در تابلوهای مربوط به تظاهرات، در بازی های عمومی، بازارها، نمایشگاه ها و جشنواره ها.

از آنجا که مدارک مستند دال بر اینند که این امر یعنی استفاده از نمادها، از سرآغاز پیدایش تمدن جریان داشته است، بدون ارتباط به نظر نمی رسد که نگاهی گذرا به تاریخچه چگونگی ارتباط افراد بشر با یکدیگر بیندازید.

در حدود ۴۰۰۰۰ سال قبل بشر اولیه که از طریق شکار روزگار می گذراند، به منظور انتقال افکار و امیال خویش به حک علائمی گرافیکی بر صخره ها پرداخت و بدین وسیله کوشید امیال و افکار خویش را از طریق تصویر بنمایاند.

از این رهگذر، اندیشه که تا آن زمان صرفا از طریق صوت (زبان) یا حرکات (حالت دستها) بیان می شد، این قابلیت را پیدا کرد که بتواند ثبت گردد و پایدار بماند.

به طور کلی، عموم مردم، کلمه (آرم) را به جای (نشانه) می شناسند، دو گونه نشانه وجود دارد:

  1. نشانه های دیداری: یعنی هر آنچه با چشم می بینید و با ادراک حسی می شناسید.
  2. نشانه های تصویری: وقتی شماری از نشانه های دیداری ثبت می شوند و در متنی جای می گیریند تبدیل به نشانه های تصویر می شوند.

در طول تاریخ از نماد که نوعی علامت واحد هویت بصری است، به عنوان ابزاری برای ایجاد ارتباط استفاده شده است.

تصور بر این است که انسان پیش از تاریخ با خراش دادن و ایجاد نقش بر دیوار غارهای التامیرا در اسپانیا و لاسکو در فرانسه تلاش داشته تا از این طریق به دیگران اعلان خطر یا آگاهی داده و یا پیام های دیگری را انتقال دهد.

باستان شناسان لوازم و ابزارهایی را از یونان باستان یافته اند که بر آنها نقوش و نمادها نیز همچون شکل حروف و رنگ می تواند واکنش های حسی خاصی را در برانگیزد.

معنی علائم نما دینی نقش بسته که احتمالا معرف آنها خالق آنها بوده است، بر تابوت های مصری نقوش نمادینی حکاکی شده است که احتمالا نشان از هنرمند خالق آن دارد.

در جوامع قرون وسطائی بازرگانان و صنعتگران برای مشخص کردن کالاها یا محصولاتشان از علائم و نمادهای خاصی استفاده می کردند که معرف آنها بود.

چاپگران اواخر سده نوزدهم میلادی نیز که به مهارت ها و استادی خود مفتخر بودند بر روی تمامی چاپ نقش های خود نمادهایی را به صورت حرف نشانه یا امضاء چاپ می کردند که معرف حرفه و صنعتگری آنان بوده است.

در آغاز سده بیستم نیز گاوچرانان آمریکائی برای مشخص کردن مالکیت دام های خود از علائم انحصاری استفاده می کردند، در واقع آنها از نوعی زبان تصویری استفاده می نمودند که سابق آن به مصریان باستان می رسد.

اصول طراحی لوگو

آرم (علامت)

طی سال های گذشته توسط بعضی از استادان دانشکده های هنری در ایران سعی گردید به جای واژه آرم یا لوگو که یک اصطلاح بیگانه بود از واژه نشانه استفاده شود.

ولی همانطور که در مباحث قبل اشاره شد واژه نشانه دامنه بسیار وسیع تر و گسترده تر از بحث گرافیک را در بر می گیرد.

پس بهتر است از همان واژه آرم یا لوگو که امروز نیز زیاد مورد استفاده قرار می گیرد، استفاده نمود.

طراحی آرم یکی از مهم ترین شاخه های رشته گرافیک محسوب می گردد و معرف هویت و شخصیت یک مجموعه، شخص، شغل و یا هرگونه فعالیت می باشد.

آرم ها در سایر محصولات گرافیکی مانند کارت های ویزیت استفاده می شوند، در آنها آرم باید در مکانی قرار گیرد که ترکیب کل کار را بهم نزند و در کنار نوشتار فضایی مناسب و ترکیب بندی چشم نواز داشته باشد.

در کنار آرم همواره نام اصلی موسسه محصول یا موضوع درج می گردد، نوع حروف و نحوه قرار گرفتن آن از موارد مهم در کنار طراحی آرم در کارت ویزیت محسوب می شود.

مجموع عناصر طراحی شده در کنار نوشته آنرا کامل می سازند؛ یک آرم خوب و متعادل آرمی است که علاوه بر جنبه های زیبایی شناختی و رساندن مفهوم و موضوع … در هنگام کوچک شدن و قرار گرفتن در کارت ویزیت از زیبایی و گویایی آن کاسته نشود.

دونالد آندرسون در کتاب عناصر طرح بیان می کند که تکنیک گاهی اساسی ترین عامل در ساده نمودن جزئیات یک شکل بغرنج و تبدیل آن به یک آرم هنری و قابل درک است و به همین دلیل باید دارای قابلیتهای فراوانی باشد، در اصل یک آرم در حکم امضاء و مهر شخص و یا اشخاص مورد نظر است.

طراحی لوگو تایپ

یکی از عوامل مهم و گاهی مهم ترین ابزاری که در شکل گیری یک هویت خاص مورد استفاده طراحان قرار می گیرد، لوگو است.

لوگو تایپ یا نشانه نوشته، اغلب نام خاصی برای یک شرکت، مجموعه یا کالا و گاهی تنها یک نوشته حتی فاقد معنی است که با طراحی خاص و متفاوت ارائه می شود تا به اذهان بنشیند.

در یک نگاه سریع اولین چیزی که در اکثر اوراق اداری به نظر مخاطبان می رسد لوگوی آن است.

بیشترین کاربرد لوگوها آن است که برای مخاطب قابل شناسائی باشند، بنابراین در طراحی لوگو خوانا بودن همراه با متفاوت بودن یا سایر لوگوهای هم موضوع، یک اصل است.

لوگو باید قابل درک، تاثیر گذار بوده و در ذهن بیننده باقی بماند، لوگو از سرمایه های معتبر یک شرکت
محسوب می شود که حتی با ارتقاء یک شرکت همچنان نام و لوگوی آن ثابت می ماند.

طراحی لوگو برای نشانه یک شرکت تولیدی یا خدماتی متفاوت است، هر چند که خوانایی و سادگی از اصول طراحی لوگو است اما، لوگویی که برای یک موسسه با دامنه فعالیت ها و مخاطبین محدود طراحی می شود می تواند اندکی با دشواری خوانده شود و چندان ساده نباشد.

نکاتی درباره طراحی لوگو

رعایت نکات ذیل در طراحی لوگو باعث زیباتر و ارزشمندتر شدن اثر خلق شده می گردد!

  • مطالب و نوشته ها باید به اندازه ای باشد که به راحتی خوانده شوند.
  • خواندن ترکیبی از حروف بزرگ و کوچک برای مخاطب آسان تر از خواندن حروف صرفا بزرگ است.
  • خواندن خطوط طولانی در نوشته ها، چشم را خسته می کند.
  • فضای نوشتاری که راست چین یا چپ چین است، آسان تر از نوشته ای خوانده می شود که وسط چین باشد.
  • نوشته سفید روی زمینه سیاه سخت تر خوانده می شود، همچنین نوشتار رنگی، به ویژه روشن به سختی خوانده می شود.
  • معمولاً اگر نوشته تیتر، بزرگ و یا با حرف توپر و به صورت رنگی روی پس زمینه های تیره و روشن تایپ شود، ممکن است در بعضی موارد خیلی زیبا نباشد.
  • حروف توپر، فشرده، یا ایتالیک فقط برای بخش های مهم استفاده می شود، چرا که آن ها چشم را خسته می کند.

بیشتر بخوانید: استراتژی بک لینک