آموزش برنامه نویسی پایتون

خلاصه آموزش

ما در  خلاصه ی آموزش برنامه نویسی پایتون به شما خواهیم گفت که پایتون (Python)، یک زبان فعال، سطح بالا و خیلی مورد علاقه برنامه نویسی است. این زبان در سال ۲۰۱۹ معمولا در میان سه زبان مورد علاقه برنامه نویسی جای دارد. این زبان فعال برنامه نویسی در حیطه های متفاوتی مانند: پیشرفت وب، توسعه نرم افزار، ریاضیات، System Scripting و… مورد کاربرد قرار می گیرد.

علل های متفاوتی سبب محبوبیت پایتون شده است که می توان به این نکات اشاره کرد: ۱) پایتون روی پلتفرم های متفاوتی مانند: ویندوز، مک، لینوکس، رزبری پای و… کار می کند. ۲) پایتون سینتکس (Syntax) خیلی راحتی دارد. ۳) سینتکس پایتون می گذارد که شما یک کار را با نوشتن خط های کد کم تر نسبت به برخی زبان های مورد علاقه برنامه نویسی انجام دهید.

۴) پایتون بر روی یک سیستم Interpreter بارگذاری می شود، به این مفهوم که کد به محض نوشتن می شود اجرا کرد که این موجب Prototyping خیلی زود می شود. ۵) از پایتون می توان به راه متفاوتی شامل از: Procedural، شی گرا یا Functional به کار برد.و این پنجمین علت محبوبیت پایتون و روی آوردن ما به سوی آموزش برنامه نویسی پایتون برای شما است.

پایتون را می توان بر روی یک سرور برای درست کردن Web Applications و درست کردن Workflow در نرم افزار استفاده کرد و به سیستم های پایگاه داده اتصال داد و فایل ها را بخواند و بنویسد، همینطور می تواند داده های کلان (Big Data) را مدیریت کرده و عملیات مختلف ریاضیاتی انجام دهد، این کارایی ها است که سبب شده پایتون به یک زبان خیلی محبوب تبدیل شود.

در این مقاله آموزش برنامه نویسی پایتون هدف داریم پایتون را از پایه آموزش دهیم و تلاش می کنیم همه مطالب مقدماتی لازم برای برنامه نویسی با پایتون را مطرح کنیم. به دلیل اینکه  برای انجام هر کاری با پایتون، احتیاج آشنایی با دانش مقدماتی و شیوه برنامه نویسی با پایتون هستیم.

مخاطبان این آموزش احتیاج به دانش پیش از این از پایتون ندارند و تلاش می شود همه مطالب لازم در همین مقاله آموزش برنامه نویسی پایتون بیان شود. در پایان این یادگیری شما قادر خواهید بود به سادگی با پایتون برنامه نویسی کنید و راه مورد علاقه خود را برای ادامه کار با پایتون منتخب کنید.

این زبان با کار کرد های زیاد و خارق العاده که دارد تحولی در جهان برنامه‌نویسی از توسعه برنامه‌ های تحت وب تا بوجود آوردن بازی ‌های رایانه ‌ای، درست کرده است. پایتون اول در سال 1991 داخل دنیای برنامه‌نویسی شد و در سال‌ های بعد دقت برنامه‌نویسان را به خود جلب کرده و هروزه بر طرفداران آن اضافه می‌ شود.

تعداد لغات کلیدی پایتون کم، راحت و بطور کامل قابل درک است و این عنوان فهم و یادگیری آن را برای کاربران تازه‌کار خیلی راحت کرده ‌است. در حقیقت این زبان پیچیدگی‌ های عادی دیگر زبان ‌ها را ندارد و بعد از برنامه‌نویسی، منطق آن بطور کامل قابل درک است. این زبان اپن‌ سورس را توانایی دارد در زمان کوتاهی به درستی فرا گرفت.

 حیطه ‌های متفاوت استفاده از پایتون

  • به کار بردن از پایتون در دیزاین وب: پایتون در وب توانایی ‌های خود را به درستی نشان داد و در درست کردن برنامه. ‌های تحت وب به کار برده شده است.
  • درست کردن اپلیکیشن موبایل: با به کار بردن از پایتون و به یاری بعضی فریم ورک ‌ها می ‌توان اپلیکیشن‌ هایی برای موبایل درست کرد.
  • کاربرد پایتون در تست نفوذ: زمانی درباره هک و نفوذ حرف در سیستم ‌ها می ‌شود، پایتون صحبت های زیادی برای بیان کردن دارد. کاربرد پایتون در هک به دلیل بازدهی زیادی است که این زبان اسکریپتی در درست کردن برنامه‌ های کوچک دارد و به همین علت است که هکر های تخصصی تسلط خیلی خوبی بر پایتون دارند.
  • یادگیری و تحصیلات آکادمیک: در مدارس ایران بر خلاف خیلی از کشور های پیشرفته، برنامه‌ ریزی بخصوصی برای آموزش برنامه ‌نویسی به کودکان و نوجوانان موجود نیست. در سال‌ های پیش، خیلی از کشور ها در مدارس خود زبان را یاد می ‌دادند ولی امروزه پایتون جای آن را گرفته است. اگر یک کودک ۱۲ ساله کد های جاوا را تماشا کند ممکن است برای همیشه از برنامه‌نویسی زده ‌شود. ولی پایتون دارای درست کردن راحت و جالبی دارد و آموختن آن راحت است. پایتون به دلیل ساختار راحتی که دارد گزینه خوبی برای تدریس برنامه‌نویسی بویژه به کودکان و نوجوانان است.
  • کارکرد پایتون در داده‌ کاوی: داده‌ کاوی علم وارسی داده ‌ها است. سرویس ‌هایی مانند اینستاگرام یا موتور جستجوی گوگل، روزانه چند هزار گیگابایت داده از کاربران خود می گیرد و درآمد زیادی از تحلیل این داده‌ ها بدست می آورند.

 این دوره به صورتی ارائه شده ‌است تا برای کاربرانی که هیچ شناختی با برنامه‌نویسی ندارند قابل کاربرد باشد. در این دوره به معرفی توانایی ها زبان Python پرداخته شده ‌است. در این دوره کار با معنای پایه ‌ای Python شروع شده و تا برنامه‌نویسی شیءگرا ادامه گردیده است.

دقت کنید که در این دوره آموزشی به Python مقدماتی پرداخته شده که برای به کار بردن پایتون در آموختن ماشین حیاتی است.با ما در مقاله ی آموزش برنامه نویسی پایتون همراه باشید.

آشنایی با زبان برنامه‌نویسی پایتون

در حال حاضر پایتون یکی از مورد علاقه ترین زبان ‌های برنامه‌نویسی جهان است؛ هم طرفدارانی در بین مبتدیان دارد و هم شیفتگانی در بین تخصصی ها مضاف بر اینکه شرکت ‌های بزرگی از این زبان برای پیشرفت اپلیکیشن ‌های خود به کار می برند که از آن جمله می ‌توان به گوگل نام برد که از این زبان برای پیشرفت موتور جستجوی گوگل و یوتیوب به کار برده  است.

و این مشخص کننده از این است که موفقیت این زبان برنامه‌نویسی مقطع بالایی دارد (از جمله دیگر اپلیکیشن‌ های مورد علاقه ای که با به کار بردن از زبان برنامه ‌نویسی پایتون دیزاین شده‌ اند می ‌توان به سایت Quora که یک جامعهٔ آنلاین  است، تحلیل داده ‌های سرویس موسیقی Spotify و نرم‌افزار دسکتاپ Dropbox نام برد.). همراه ما در آموزش برنامه نویسی پایتون باشید.

در حقیقت، زبان برنامه‌نویسی پایتون یک زبان چند کاربردی و شییٔ‌گرا است و همان‌طور که از مدل نرم‌افزار های نوشته‌شده با این زبان که به آن ‌ها اشاره شد معین است، از این زبان می ‌توان برای پیشرفت سایت‌ های دینامیک گرفته تا تحلیل داده ‌ها و نرم‌افزار های دسکتاپ به کار برد.ما را در محتوای آموزش برنامه نویسی پایتون همراهی کنید.

معرفی دورهٔ یادگیری پایتون : در دورهٔ اینترنتی یادگیری پایتون سعی می شود تا مفاهیم پایه‌ای این زبان را به صورتی ساده برای برنامه ‌نویسان تازه ‌کار و علاقه‌مند به آموختن این زبان شرح داده و آن ها را با جنبه‌ های مختلف Python 3 شناخت پیدا کند.با ما در سئو تهران همراه باشید.

شماره تماس و ارتباط در تلگرام و واتساپ

09367511706

“شما می توانید ما را در شبکه های اجتماعی Facebook ،Telegram و instagram دنبال کنید“

پشتیبانی سایت

اداره پیج اینستاگرام

ادمین اینستاگرام

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد