آموزش برنامه نویسی زامارین

زامارین چیست و فایده های کاربرد از آن

یکی از ابزار های دیزاین برنامه های موبایلی، ابزار زامارین است. که ما در مقاله ی آموزش برنامه نویسی زامارین قصد داریم به موضوعاتی از قبیل اینکه زامارین چیست و فایده های کاربرد از آن چی هستند، بپردازیم. اگر می خواهید بیشتر در باره ابزار زامارین اطلاع داشته باشید پیشنهاد می کنم این مقاله را حتما مطالعه کنید.

به دلیل اینکه تلاش کرده ایم هم فایده های زامارین را بیان کنیم هم معایب آن را مورد بررسی قرار دهیم.زامارین چیست ؟ پیش از اینکه در مورد فایده یا معایب زامارین حرف بزنیم باید ببینم اصلا زامارین چیست و به چه کاربردی می آید . زامارین ابزاری جدید (و زیر مجموعه کمپانی فعال مایکروسافت) است که برای دیزاین و ساخت نرم افزار هایی با توانایی به کار بردن در همه گوشی های موبایل تحت سیستم های عامل مختلف بکار گرفته می شود.

به عبارت دیگر: وقتی که شما با به کار بردن از زبان C# (سی شارپ) اقدام به درست کردن اپلیکیشنی در محیط زامارین می کنید، دیگر احتیاجی به تغییر یا بازنویسی آن (بطور نمونه به زبان جاوا و…) سبب استفاده در دیگر پلت فرم ها ندارید. در حقیقت می توان بیان کرد زامارین یک ابزار برنامه نویسی چند سکوییست.با ما در مقاله ی آموزش برنامه نویسی زامارین  همراه باشید.

فواید استفاده از زامارین

پس از اینکه آموزش برنامه نویسی زامارین در زمینه ی موضوعات پایه ای تمام شد حالا می خواهیم فواید زمارین رو مورد بررسی قرار دهیم و مشاهده کنیم برنامه نویسی زامارین چه فوایدی دارد. در قسمت زیر تعدادی از فواید زامارین رو آورده ایم:

۱- امکان منتقل کردن کد ها میان اپلیکیشن های ساخته شده با به کار بردن از زامارین صرف نظر از درست کردن پلت فرمی که در آن جای دارد.

۲- زامارین فقط چارچوبیست که در هر قالب پلت فرمی خصوییت های اپلیکیشن های (native) آن پلت فرم را به درستی به خود می گیرد. (native app به اپلیکیشن هایی بیان می شود که در فضا نرم افزاری مختص به پلت فرمی بخصوصی درست می شود. بطور نمونه برای به کار بردن در پلت فرم اندروید در اپلیکیشنی را در Android studio دیزاین کنیم.).

۳- امکان درست کردن اپلیکیشن های (IOS – Android – Windows phone ) با توانایی منتقل کردن کد های یکسان (تا حدود ۹۶%).

۴- [portable class librariries] که به شما امکان به کار بردن دوباره از کد ها را داده و در عین حال اندازه پروژه ها را کمتر می کند.

۵- امکان افزودن مؤلفه هایی دارای نمودار ها، جداول، نمایه های قشنگ، [UI control] ها و… بطور مستقیم از [IDE].

۶- با قالب زامارین رابط طراحی هر سه پلتفرم بطور مشترک با چارچوب اصلی [XAML] خواهد بود.

معایب به کار بردن از زامارین

ما را در مقاله ی آموزش برنامه نویسی زامارین  دنبال کنید.پس از اینکه در مورد فواید زامارین صحبت کردیم حال اندازه ای از مشکلات و معایب آن رو در قسمت زیر قرار داده ایم :

  • شامل بودن لایسنس Xamarin.Android همانند Xamarin.IOS و Xamarin.OS x ابزار های تجاری هستند و باید خریداری بشوند. البته در کشور ما این اشکال حیاتی نیست.
  • انتظار برای آپدیت در بیشتر زمان ها وقتی که یک نسخه از اندروید به بازار عرضه می شود مدتی زمان می برد که شرکت Xamarin نرم افزار خود را آپدیت کند تا این نرم افزار با آخرین ورژن اندروید هماهنگ باشد.
  • عملکرد (performance) و مدیریت حافظه بعضی اوقات بیان می شود که به کار بردن از زبان #C برای توسعه برنامه های اندروید سرعت را کم تر می کند اما هنوز اندازه گیری و ارزیابی صحیحی از این قضیه به عمل نیامده است.

در محتوای آموزش برنامه نویسی زامارین به شما در زمینه های روبه رو جواب می دهیم ، همراه دیزاین اپلیکیشن ها (UI) در زامارین به چه صورتی می باشد؟برای دیزاین UI Xamarin، می توان مثل دیگر زبان ها عمل کرد. شما باید برای هر پلتفرم UI مختلفی را ایجاد کنید و آن را به Codebase اتصال دهید.شما برای دیزاین UI اپلیکیشن 2 مسیر جلو رو دارید :

  1. به کار بردن از روش های اصلی Native
  2. به کار بردن از Xamarin.Form

زامارین به چه صورتی فعالیت می کند

بیشترین پرسشی که سوال می شود این است که زامارین به چه صورتی فعالیت می کند؟ آیا با به کار بردن از یک کد، برای همه پلتفرم ها می توان اپلیکیشن توسعه داد؟بله زامارین این امکان را به برنامه نویس می دهد تا با تغییر دادن SDK های  Android و IOs به C# ،این توانایی را به وجود آورده است.

که به همه API های Android و IOs دسترسی داشته باشد. زامارین با تغییر دادن این SDK ها به سی شارپ، کار را برای پیشرفت اپلیکیشن موبایل ساده تر نموده است و با ادغام همه SDK ها، توسعه را با به کار بردن از یک زبان ساده، قدرتمند و فراگیر، تاثیرگذار نموده است.همراه ما در آموزش برنامه نویسی زامارین  باشید.

زمان مقایسه زامارین با دیگر ابزار های برنامه نویسی باید دقت بخصوصی به زیاد کردن کیفیت آن از وقت کسب مالکیت کامل زامارین بواسطه مایکروسافت (24 فوریه 2016) تا به امروز که سال 2018 را می گذرانیم داشت. با دقت به کاسته شدن خیلی از [Error] های معروف در زامارین ظرف این مدت و برطرف کردن مشکل عدم شناخت [Developer] ها با [Error] ها.

که بی تردید یکی از معایب هر ابزار جدید است. با این توصیف می توان کارکرد خیلی مثبتی برای آینده زامارین متصور شد.البته به گمانی ، اشاره به این کار هم حیاتی است که با جای گرفتن زامارین در فضا [Visual studio] محبوبیت آن در کار [Team work] افزایش چشم گیری پیدا کرد.با ما در محتوای آموزش برنامه نویسی زامارین  همراه باشید.

دیگر اینکه با دقت به تجربیات فردی خود، چه به صورت مدیر پروژه و چه به صورت [Developer] ، معضل [Source control] را بصورت یکی از مشکلات مشخص و همیشگی کار در فضا [Native] و بویژه قابل لمس در فضا [Android Studio]، یکی علل های برتری زامارین نسبت به ابزار های [Native] می دانم.

چنانکه اطلاع دارید هر دفعه که یکی از گروه  بخواهد یک [Reference] را اصطلاحاً [Commit] نماید همه اعضای تیم باید زمان ها وقت صرف برطرف کردن [Error] های حاصله نمایند.بنابراین اگربا زبان سی شارپ شناخت دارید  سریع وارد دنیای برنامه نویسی زامارین شوید و اپلیکیشن های موبایلی را با دقت به علاقه تان کد نویسی کنید.

به دلیل این که با به کار بردن از تکنولوژی زامارین و تنها با آموختن سی شارپ می توانید برای همه پلتفرم ها کد بزنید و دیگر احتیاجی نیست Syntax های مختلفی برای زبان های مختلف را فرا بگیرید و برای توانایی این تکنولوی می توان بیان کرد با به کار بردن از این زبان می‌توانید یک کد #C را روی ۲.۶ میلیارد دستگاه بالا بیاورید.

زبان زامارین چگونه می باشد

برنامه نویسی زامارین همانطور که از نامش پیداست یک شرکت نرم‌افزاری است که ابزار های ارتقا نرم‌افزار تجاری را تهیه می کند. این شرکت در سال 2011 در ایالت کالیفرنیا بواسطه پروژه متن باز Mono Android تهیه شد.مقصود از زامارین این بود که به صورت زبان برنامه‌نویسی سی شارپ برنامه‌ هایی برای سه برنامه اندروید، آیفون و ویندوزفون نوشتاری شده.

در مقاله برنامه نویسی زامارین بالاخره در نخستین سال 2016 زامارین بواسطه شرکت مایکروسافت خریداری شد و این شروعی جدید برای زامارین و مایکروسافت بود که به صورت سیاست‌ های جدید مایکروسافت و برنامه جدید ابر رایانه و نخستین تلفن همراه یک شانس بزرگ برای زامارین و کالا هایش بود.

برنامه نویسی چند مقطعی به برنامه نویسی نرم افزارهایی بیان می شود که کارایی اجرا در چندین پلتفرم را شامل هستن که این نرم افزار ها به دو گروه بخش بندی می شوند:

گروه اول ، برنامه هایی که برنامه نویس یک دفعه آن ها را می نویسد و کامپایلر خودش برای هر سیستم عامل یک نسخه جداگانه تهیه می کند که برای این گروه می شود به زبان کیلیکس که شبیه به زبان دلفیه و برای برنامه نویسی ویندوز و لینوکس نام برده .

گروه دوم برنامه هایی هستند که بواسطه زبان های تفسیر شده بیان می شوند و بواسطه مفسر های وجود داشته در هر پلتفرم قابل اجرا هستند و زبان های تفسیری به آن گروه از زبان های برنامه نویسی بیان می شود که برای به کار بردن از آن ها احتیاج به یک مفسر است.که برای این گروه می شود به برنامه هایی اشاره کرد که با htmlوjsنوشته می شوند.

ولی صحیح است زبان های چند سکویی کارایی های بیشتری در اختیار برنامه نویس قرار می دهد و فعالیت برای برنامه نویس را آسان می کند اما یک تعدادی محدودیت هایی مانند عدم دسترسی مستقیم به همه کارایی پلتفرم و کم کردن کارایی و سرعت نرم افزار به دنبال داره.

خب تا این جا مقاله برنامه نویسی زامارین با نرم افزار های چند مقطعی شناخت پیدا کردید ، حال برویم دنبال مبحث اصلی خودمان ، که همان زامارین چیست . زامارین جز گروه اول برنامه های چند مقطعی هست.بنابراین با پروژه متن‌بازMono بستری بوجود آورده است که بتوان با به کار بردن از C# و .Net برنامه‌ هایی مانندios، os x و اندروید درست کرد. برای اندروید کالاxamarin.Androidرا به بازار ارائه کرد.

  1. یکی از عملکرد ترین پلتفرم‌ هایی که در تهیه برنامه‌ ها با سیستم عامل‌ های متفاوت به کار برده می‌ شود. براساس مقاله برنامه نویسی زامارین به جای طراحی دیگر برای هر سیستم، می‌ توانید حدودا 75 تا 90 درصد کد های ارتقا یافته را در تمام سیستم عامل‌ های بزرگ گوشی همراه به اشتراک بگذارید و قیمت که وقت ورود به بازار و مبلغ کاهش پیدا می کند.
  2. UX عالی را عرضه می‌دهد.
  3. یکسان بودن، کیفیت و تست کارکرد را در طیف زیادی از دستگاه‌ ها ضمانت می‌ کند.

واقعیت بیشتری از زامارین اطلاع داشته باشید

  • به یاد چند‌ سکویی بودن زامارین، می‌ شود به آسانی تغییرات را برای فایل منبع ارتقا دهید. به معنی این که در مقاله برنامه نویسی زامارین نگهداری و راحت تر است.
  • ارتقا دهندگان مک و ویندوز سبب ساخت برنامه‌هایiOS Apple Watch، از زامارین به کار می برند و این به مفهوم پشتیبانی این فناوری از برنامه ساعت‌ های هوشمند.

  • آیا اطلاع دارید در مقاله برنامه نویسی زامارین که زامارین محدود به ارتفا برنامه گوشی همراه نیست و می‌ توانید با آن برنامه‌هایی مانند: Wearable، Mac، TvOsو بازی‌ های OpenGL وSceneKit/SpriteKit/Metal را ارتقا دهید.
  • نوشتن کد های مختلف در وقت مشابه برای تهیه برنامه‌ های بومی در سیستم عامل‌ های متفاوت ارزشمند نیست و با به کار بردن از زامارین می‌ توانیم زمان و مبلغ را کاهش دهیم که می‌ شود همان کد پایه (70 تا 80 درصد کد) را برای بوجود آوردن برنامه‌ های تلفن همراه بومی مجدد به کار برد.

بعضی از فواید استفاده از زامارین

  1. امکان منتقل کردن کد ها بین اپلیکیشن های ساخته شده با به کار بردن از زامارین صرف نظر از کارایی پلت فرمی که در آن قرار دارد.
  2. زامارین فقط معیاریست که در هر قالب پلت فرمی خصوصیت های اپلیکیشن های (native) آن پلت فرم را به درستی به خود می گیرد. (native app به اپلیکیشن هایی بیان می شود که در محیط نرم افزاری ویژه به پلت فرمی خاص درست می شود. بطور نمونه مقاله برنامه نویسی زامارین برای به کار بردن در پلت فرم اندروید در اپلیکیشنی را در Android studio دیزاین کنیم.)

معایب به کار بردن از زامارین

پس از اینکه در مورد فواید زامارین صحبت کردیم حال تعدادی از اشکالات و معایب آن را در قسمت زیر قرار داده ایم:

  • شامل بودن لایسنسXamarin.AndroidمثلXamarin.IOSوXamarin.OS x ابزار های تجاری هستند و باید خریداری شوند. البته در کشور ما این اشکال زیادی نیست.
  • انتظار برای بروزرسانی در بیشتر زمان ها وقتی که یک نسخه از اندروید به بازار ارائه می شود مدت زمانی زمان می برد که شرکتXamarinنرم افزار خود را بروز کند تا این نرم افزار با آخرین نسخه اندروید مطابقت دهد.
  • عملکرد و اداره حافظه بعضی زمان ها گفته می شود که به کار بردن از زبان #C برای ارتقا برنامه های اندروید سرعت را کم می کند اما همچنان اندازه گیری و ارزیابی صحیحی از این قضیه رخ نمی دهد .

زامارین به چه گونه ای کار می‌ کند؟بیشترین پرسشی که درمقاله برنامه نویسی زامارین سوال می‌ شود این است که زامارین به چه نوعی کار می‌ کند؟ آیا با به کار بردن از یک کد امکان ارتقا اپلیکیشن برای همه پلتفرم‌ ها وجود دارد؟بله زامارین این کارایی را به برنامه‌نویس می دهد.

با تغییر SDK های Android و IOs بهC# ، این کارایی را به وجود آورده است که به همه API های Android و IOs دسترسی داشته باشد. زامارین با تغییر اینSDK ها به سی شارپ، کار را برای ارتقا اپلیکیشن موبایل آسان نموده است و با ادغام همهSDK ها، ارتقا را با استفاده از یک زبان آسان، قدرتمند و فراگیر، راحت نموده است.

بنابراین اگر با زبان سی‌شارپ شناخت دارید، سریعا وارد جهان برنامه‌نویسی زامارین شوید و اپلیکیشن‌ های گوشی را با اهمیت به علاقه خود کد نویسی کنید. به دلیل آن که با به کار بردن از فناوری زامارین و تنها با آموختن سی‌شارپ می توانید برای همه پلتفرم ها کد بزنید.

و دیگر احتیاج نیستSyntax های مختلفی فرا بگیرید. برای توانایی این فناوری می توان در این مقاله برنامه نویسی زامارین بیان کرد با به کار بردن از این زبان می‌ توانید یک کد #C را روی ۲.۶ میلیارد دستگاه تهیه کنید ما در دوره در سئو تهران همه مطالبی که به صورت مفاهیم اولیه به آن احتیاج دارید را به طور کامل و اساسا کاربردی بیان کرده‌ایم.

با ما در سئو تهران همراه باشید.

یشتر بخوانید : لوگو خبر فوری پشتیبانی سایت اداره پیج اینستاگرام ادمین اینستاگرام

last update : 2/11/2021

برای مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید

09218495036

instagram-seotehran  Telegram-seotehran  whatsapp-seotehran

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد