بک لینک مفید

بک لینک مفید با کیفیتی که به یک وب‌سایت لینک داده می‌شوند، یکی از اصلی ترین موارد در رتبه بندی موتورهای جستجو (مخصوصا گوگل) به حساب می آیند. زمانی که سایر وب سایت های با کیفیت به وب سایتی لینک (پیوند) داده می شوند، نشانه‌های خوبی به ربات های (کراولرهای) موتور جستجو ارسال می‌شوند بر این اساس که وب‌سایتی که به آن لینک داده شده، با ارزش و بسیار مفید می باشد و کاربران (جستجو کنندگان نتایج) از پیدا کردن این وب‌سایت خوش حال هستند. کلیه این عوامل به خوب شدن رتبه جستجو (سرچ) وب سایتی که به آن لینک داده شده است، کمک خواهد نمود.

بک لینک مفید چیست؟

بک لینک مفید لینکی می باشد که یک سایت از سایتی دیگر ارتباط برقرار می کند. بک لینک ها بر جلو رفتن و برتری یک سایت در لیست نتایج موتور جستجو تاثیر بسیار زیادی می‌گذارند. این به دلیل آن است که آن‌ها برای خوب شدن رتبه سئوی یک وبسایت خیلی پر تاثیر می باشند. موتورهای جستجو برای نشان دادن نتایج جستجو با بهره بردن از عوامل تعداد بالایی رتبه ها را حساب می نمایند. هیچ شخصی به یقین نمی‌داند موتورهای جستجو زمان فهرست کردن چه وزن و اعتباری به بک لینک ها خواهند داد، اما آنچه به طور یقین می‌دانیم این است که بک لینک ها فوق‌العاده با اهمیت می باشند.
بک لینک ها می بایست طبیعی باشند، به این معنی که یک وبسایت نباید از راه‌های خلاف و سئو سیاه برای ایجاد بک‌ لینک خوب برای وبسایت‌های خود استفاده کند. کیفیت لینک ها بسیارپر اهمیت تر از کمیت‌ آن‌ها می باشد.

پس، اگر قصد آن را دارید وب‌سایت‌تان در صفحه‌های نخست نتایج موتورهای جستجو قابل دیدن باشد، باید استراتژی‌هایی را اتخاذ کنید که بک لینک مفید های با کیفیتی را برای وب‌سایت تان به وجود بیاورید.

هیچ راه ساده یا فوری برای ایجاد بک لینک برای وب‌سایت‌تان اصلا نیست. ولی استراتژی‌های مختلفی وجود دارند، که اگر به صورت درهم با یکدیگر به مورد استفاده قرار بگیرند، به سایت‌تان کمک خواهد نمود بک‌ لینک‌های با کیفیتی به دست بیاورید و قابلیت مشاهده‌اش را در نتایج جستجوها خوب تر کنید.

بک لینک مفید

در ادامه می خواهیم درباره استراتژی در جهت ایجاد بک‌ لینک خوب صحبت کنیم، باما همراه باشید.

تولید محتوا

محتوای سایت‌تان تاثیر بسیار زیادی بر توانایی وب‌سایت‌تان برای به دست آوردن بک لینک ها دارد. در این قسمت، به برخی فنون و استراتژی‌هایی اشاره خواهیم کرد که به وسیله‌ی آن‌ها خواهید توانست لینک‌هایی را برای محتوای داخل سایت‌تان به دست آورید.

در کلیه جاهای سایت‌تان محتوای با کیفیت منتشر نمائید

اصلی تر از هر نکته‌ی دیگر باید در ذهن خودر بسپارید، اگر قصد این را دارید لینک‌های مختلف‌ را به سایت‌تان جذب نمائید، کلیه محتوای وب‌سایت‌تان باید با ارزش و با کیفیت باشند. سایت‌های دیگر بر طبق محتوای‌‌تان تصمیم‌ خواهند گرفت به وب‌سایت‌تان لینک بدهند یا نه. محتوا بازتاب کلی برند و شرکت شما می باشد. اگر صفحه‌های وب‌سایت‌تان کم کیفیت دیده شوند یا اطلاعات پر سود و مفیدی نداشته باشند، دیگر سایت‌ها برند‌تان را برای لینک دادن معتبر نخواهند دانست. به خاطر تولید محتوای با کیفیتی که باعث شود سایت‌تان حرفه‌ای به نظر بیاید و با بهره بردن از آن بتوانید لینک‌های اشخاص دیگر را برای مدت‌ها به خود جذب کنید، از کلیه نکات مربوط به نوشتن محتوا استفاده کنید.

حاصل پژوهش های حقیقی خودتان را منتشر کنید

یکی از انواع محتوایی که خواهید توانست روی وب‌سایت‌تان منتشر نمائید و با استفاده از آن بک لینک‌ های با کیفیتی را به سمت سایت‌تان جذب کرده و از آن ها استفاده کنید،‌ انتشار نتایج پژوهش‌های حقیقی خودتان است. نظرسنجی برگزار کنید، ‌از اطلاعات کسب و کار خودتان استفاده کنید، تحقیقات موردی انجام دهید، و بر تولید سایر محتویاتی تمرکز کنید که برگرفته از پژوهش‌های حقیقی خودتان باشند و در سایر سایت‌ها یافت نشوند.زمانی آمار و داده‌های تولیدی خودتان را منتشر کنید، به احتمال بسیار زیاد دیگر سایت‌ها به اطلاعات به‌روز و جدیدتان لینک خواهند داد.

منابعی کامل تولید کنید

یکی دیگر از روش های استفاده از محتوا برای کسب توجه سایر تولید کنندگان محتوا و ایجاد بک لینک مفید های با کیفیت، تولید منابعی جامع و کامل می باشد. دستورالعمل‌ها، فهرست‌ها، و واژه‌نامه‌های به طور کامل و با ارزشی تولید کنید که دیگر وب‌سایت‌ها آن‌ها را به عنوان جایی حساب کنند که لایق لینک دادن باشند. برای مثال از یک منبع جامع، می‌توان به دانشنامه‌ی کسب و کار سایت بازده اشاره نمود.

محتوای تان را به شکل فهرست منتشر کنید

مراجعه کنندگان به پست‌هایی علاقه‌مند می باشند که به شکل فهرست منتشر شده باشند. توانایی مرور کلی و مجموعه‌های خلاصه ای از اطلاعات با ارزش باعث خواهند شد این نوع قالب‌بندی، هم در رایانه‌ها و هم در گوشی‌ها و تبلت‌ها، به سادگی قابل مشاهده و مرور باشند. از این جهت، با قالب‌بندی منابع عظیم یا پست‌های پر بازدید‌تان به به شکل جدول، توجه و لینک‌های سایر سایت‌ها را بیش‌تر به سمت خود جلب کنید.

محتوای دیدنی تولید کنید

زمان تولید محتوا برای به دست آوردن بک لینک مفید های با کیفیت، فقط بر رونوشت و متن تمرکز نکنید و بر سایر مسائل هم توجه ویژه ای داشته باشید. محتوایی که به شکل بصری جذاب باشد نیز خواهند توانست بک لینک‌ها را به سمت‌تان جلب نمایند. در واقع، از جهت جذب لینک‌های سایر سایت‌ها، محتویات دیدنی مثل نمودارها، اینفوگرافیک‌ها (داده‌ نما)، و ویدئوها حتی نسبت به محتویات متنی موثرتر هستند. پس، فقط به تولید محتوای متنی رضایت ندهید. به پست‌های‌تان تصاویر گرافیکی اضافه کنید؛ تصاویر گرافیکی جالب توجه و حاوی اطلاعات مفیدی تولید کنید که توانایی این را داشته باشند به تنهایی نظر دیگران را به سایت‌تان جلب کنند.

مجموعه‌ای از محتوای دائمی سبز تولید کنید

وب‌سایت‌ها به طور معمول به صفحه‌هایی لینک می‌دهند که ارائه‌دهنده‌ی معلوماتی بدون تاریخ انقضا باشند؛ اطلاعاتی که برای زمان های طولانی مرتبط و قابل خواندن باشند. انتشار دهندگان محتوا معمولا به این نوع از محتوا که به آن، محتوای همیشه سبز (evergreen content) اطلاق می کنند، لینک می‌دهند به این دلیل که می‌دانند این نوع محتوا اطلاعات ارزشمند ماندگاری ارائه می‌دهند که در طول زمان، غیر قابل استفاده و بی ربط نخواهند شد. پس، برای کسب لینک‌های بیش‌تر به وب‌سایت‌تان، از این نوع منابع و صفحه‌های همیشه سبز در سایت‌تان تولید نمائید.

به اخبار و موضوعات روز توجه ویژه ای داشته باشید

با این‌که محتوای دائمی سبز می‌تواند لینک‌های پر تعدادی برای‌تان جذب کند و در طول زمان ارزشمند باشد، منتشر کردن محتوای کوتاه مدت (دارای تاریخ انقضا) در سایت‌تان هم خواهد توانست بک لینک های با کیفیتی برای‌تان به دست بیاورد. منتشر کردن محتوای مربوط به موضوعات روز یا حائز ارزش خبری به طور معمول به دریافت لینک‌هایی از جانب سایت‌های خبری و سایر خروجی‌های رسانه‌ای پر سرعت منجر خواهند شد. شاید این نوع از محتوا دارای ارزش و ماندگاری لینک‌های مربوط به محتوای همیشه سبز نباشد، اما به دریافت لینک‌های سریع و مرتبط کمک خواهند کرد. با استفاده از “‌تقویم محتوای سالانه‌”‌ از اتفاقات فصلی در طول سال استفاده کنید. در این تقویم که محصول سایت جی تی متریکس است، بهترین زمان‌ها برای برنامه‌ریزی، انتشار، و ترویج محتوای روز فهرست شده‌اند، و با بهره بردن از آن‌ها خواهید توانست به بیش‌ترین ترافیک و اشتراک گذاری دست پیدا کنید.

لینک دادن به محتوای‌تان را آسان کنید تا به سایر نقاط سایت مخاطب منتقل شود

تولید محتوای پر ارزش و یونیک و با کیفیت احتمال به دست آوردن لینک‌های سایر سایت‌ها را به صفحه‌های‌تان اضافه خواهد کرد. ولی خواهید توانست با آسان‌تر کردن فرایند لینک دهی سایر ناشران محتوا به سایت‌تان، این احتمال را زیاد تر نمائید. بهره بردن از تکه کدهای آماده‌ی HTML که سایر منتشر کنندگان محتوا بتوانند به سادگی آن‌ها را در سایت‌شان کپی و پیست نمایند، مقدار بک لینک‌ های‌تان را افزایش می‌دهد. هم‌چنین توصیه می‌شود از تولز هایی استفاده کنید که هنگام کپی و پیست کردن محتوای سایت‌تان، لینک صفحه نیز برای کاربر پیست شود.

بیشتر بخوانید: بک لینک خوب

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد