اگر تمایل شناختن مفاهیم سئو (SEO) یا فعالیت در این بخش را دارید با ما همراه باشید، آشنایی با موضوع مفهوم بک لینک ضروری می باشد، در حقیقت بک لینک های مفید مثل سوخت فضایی برای راه حل های مبتنی بر سئو می باشند. برای درک مفهوم بک لینک ها، شخص مراجعه کننده آنها و نقش آنها در سئو با سئو تهران تا انتها همراه باشید.
مفهوم بک لینک ها در حقیقت پل های ارتباطی می باشند، که شما از آنها برای به دست آوردن مخاطبان به وب سایت خود بهره می برید. موقعی که یک وب سایت ِ خارجی به وب سایت شما لینک می شود، یک “بک لینک” تولید شده است.
در حقیقت این لینک ها مهم ترین بخش از پازل رنکینگِ یک وب سایت را به وجود می آورند. اگر یک صفحه وب را تصور کنید؛ هایپرلینک ها راه هایی هستند که شما را به پیج های دیگر در همان وب سایت، یا به صفحات وب سایت های دیگر هدایت خواهند نمود.
بک لینک ها ذاتا هایپرلینک هایی از دسته دوم می باشند. به بیان دیگر، لینک هایی که یک وب سایت از وب سایت های دیگر به دست می آیند مفهوم بک لینک هستند.
برای فهم بهتر کاربرد مفهوم بک لینک ها، شناختن اندازه مناسب با مفاهیم سئو بسیار مورد نیاز به نظر می رسد. بیشترین اهمیت مفهوم بک لینک ها، از تاثیر زیاد آنها در رتبه یک وب سایت در موتورهای جستجو سرچشمه گرفته است.
چک کردن بک لینک های موجود در یک نوشته یا برگه، یکی از راه های اصلی موتورهای جستجو برای پیدا کردن و لیست کردن پیج های جدید در فضای وب است. علاوه بر این، تعداد و کیفیت بک لینک ها بر جایگاه شما در نتایج موتورهای جستجو تاثیر بسیار زیادی دارد.
موتورهای جستجو از مخصوصا google با سپری شدن زمان، راه های نسبتا مختلفی را برای تعیین ارزش یک وب سایت و صفحات آن استفاده کرده اند.
هرچند کلیه مشخصه های مهم برای موتورهای جستجو دائما شرح داده شده، ولی مقدار اهمیت هرکدام از این مشخصه ها قابل محاسبه نمی باشد؛ آنچه که به طور قطع می توان بیان نمود، تاثیر تقریبا حداکثری مفهوم بک لینک های موثر در ارزش یک وب سایت می باشد.
مفهوم بک لینک ها به تناسب فعالیت آنها انواع متفاوتی را تشکیل می دهند. موقعی که یک وب سایت از صفحات وب سایت دیگری بک لینک به دست می آورد، علاوه بر کمک به بهبود رنکینگ آن وب سایت در موتورهای جستجو، اعتبار دامنه آن وب سایت یا اعتبار برگه های آن را نیز زیاد خواهد کرد (اکثر مفاهیم اعتبار دامنه و صفحه شرح داده خواهد شد).
این وضعیت پیش فرض تگ های html برای بک لینک ها می باشد، که Do-Follow اطلاق می شود. اگر نویسنده در متن html آن مفهوم بک لینک از تگ No-Follow بهره خواهند برد، در حقیقت مانع از رد و بدل شدن ارزش های بک لینک به وب سایت مقصد شده و فقط یک مسیر ارتباطی غیر مهم از نظر موتورهای جستجو را به وجود می آورد.
پیش از اقدام به تولید بک لینک توجه نمائید که اگر ساختار وب سایت شما صحیح و کاربردی نباشد، فعالیت ها و هزینه های شما اثربخش نخواهد بود. آماده بودن وب سایت پیش از اقدام به به دست آوردن بک لینک، به طور خلاصه در 3 مورد زیر قرار خواهند گرفت:
1-چک کردن و تصحیح کلیه ارور های فنی و خطاهای رابط کاربری؛ برای تمثیل اگر صفحاتی از وب سایت شما به صورت not found و یا دارای خطای 404 می باشد، تمامی بک لینک های این پیج را بازیابی کنید.
2-زیربنای وب سایت شما باید دارای راه و روش مشخص و از پیش تعیین شده باشد. برای مثال، اگر مراجعه کننده از بک لینکی پر تاثیر به وب سایت شما هدایت شد، متناسب با راه و روش خود، نخست صفحه ای که زیادترین سرمایه گذاری شما برای سئو مرتبط به آن می باشد، مقصد مفهوم بک لینک تان باشد.
3-مقصد بک لینک های شما باید دارای محتوای پر تاثیر و جذاب باشد. یعنی حتی در حالت موفقیت شما در به دست آوردن بک لینک های پر تاثیر و جذب مخاطبان، ارزش محتوای شما نقش بسیار اسی در رفتار مخاطبین و در نتیجه موتورهای جستجو و جایگاه شما دارد.
کیفیت بک لینک ها، نشان دهنده شیوه تاثیر گذاری آنها در سئوی وب سایت شما می باشد. پس خوبی ها و معایب بک لینک ها در گرو کیفیت آنها بوده است؛ به همین دلیل معیارهای سنجش کیفیت یک بک لینک، بدین شکل است:
1. ارتباط داشتن یا ارتباط موضوعی
با ارزش ترین بک لینک ها، بک لینک هایی می باشند که از وب سایت هایی با محتوا و ارتباط مفهومیِ نزدیک به وب سایت شما به دست آمده اند. بدین معنا که اگر فعالیت وب سایت شما در بخش پوشاک است، بک لینک به دست آمده از وب سایت دیگری با زمینه کاری پوشاک و یا صفحات محتوایی با این معنا، زیاد ترین ارزش را دارد. در مقابل اگر شما از وب سایتی با بخش کاری غذا بک لینگ جذب کنید، ارزش زیادی نخواهد داشت.
ادامه در مقاله های بعد…
با سئو تهران به بهترین ها برسید….
بیشتر بخوانید: طراحی لوگو فوری